İçeriğe geç
7 Ekim 2026 Çarşamba

Emekli Maaşında 26 Bin TL Senaryosu Gündemde, Zam Oranı Netleşiyor

Emekli maaşlarına yapılacak Ocak 2027 zammı için beklentiler şekilleniyor. En düşük aylığın 26 bin TL seviyesine çıkabileceği öngörülürken yasal düzenleme vurgusu yapıldı.

Haber Merkezi
Giriş:
Kaynak: Yazar Para0 okunma0 yorum2 dk okuma
Paylaş
Emekli Maaşında 26 Bin TL Senaryosu Gündemde, Zam Oranı Netleşiyor
Emekli Maaşında 26 Bin TL Senaryosu Gündemde, Zam Oranı Netleşiyor Fotoğraf: Yazar Para

Sesli Dinle

Bu ses, tarayıcınızın konuşma sentezi ile üretilir; insan sesi değildir. Sesin niteliği cihazınıza göre değişir.

Emekli maaşlarına yapılacak Ocak 2027 zammı için beklentiler şekilleniyor. En düşük aylığın 26 bin TL seviyesine çıkabileceği öngörülürken yasal düzenleme vurgusu yapıldı.

Ocak zammı için beklentiler şekilleniyor
Milyonlarca emeklinin Ocak 2027 döneminde alacağı zam için hesaplamalar sürüyor. Yılın ikinci yarısındaki enflasyon verileri, özellikle SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaş artışında belirleyici olacak. Mevcut tahminlere göre yıl sonu enflasyonunun yüzde 29,5 ile 30 arasında gerçekleşebileceği değerlendiriliyor.
Bu beklenti üzerinden yapılan hesaplamalarda SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak ayında yüzde 8,7 ile yüzde 11 arasında zam alabileceği öngörülüyor. Kesin oran ise yılın kalan aylarında açıklanacak enflasyon rakamlarının ardından ortaya çıkacak.
Memur emeklileri için farklı hesaplama
Memur ve memur emeklilerinin maaş artışı ise toplu sözleşme hükümleri ile enflasyon farkı üzerinden hesaplanacak. İkinci yarıdaki enflasyonun belirlenen yüzde 7'lik sınırı aşması halinde ortaya çıkacak fark da maaşlara yansıtılacak.
Mevcut senaryolara göre memur maaşlarındaki artışın yüzde 6,5 ile 7 civarında oluşabileceği tahmin ediliyor. Ancak nihai rakamların açıklanacak veriler sonrasında kesinleşmesi bekleniyor.
En düşük emekli aylığı 26 bin TL olabilir
En dikkat çeken beklenti ise en düşük emekli aylığına ilişkin oldu. Yapılan değerlendirmeye göre mevcut uygulamanın sürmesi ve gerekli yasal düzenlemenin yapılması halinde en düşük aylığın 25 bin 600 TL ile 26 bin TL arasında bir seviyeye yükselmesi mümkün görülüyor.
Ancak bu rakamın yalnızca enflasyon zammıyla kesinleşmeyeceği belirtiliyor. Yasal düzenleme yapılmaması halinde en düşük aylık alanların kök maaş üzerinden ödeme alma ihtimali bulunuyor.
Öte yandan yıl sonundaki zam döneminde ayrıca refah payı veya ek iyileştirme yapılmasına yönelik şu aşamada kesinleşmiş bir karar bulunmuyor.

Türk Lirası İle Dış Ticaret Hacmi 9 Ayda 1,2 Trilyonu Aştıİlgili HaberTürk Lirası İle Dış Ticaret Hacmi 9 Ayda 1,2 Trilyonu Aştı
Paylaş

Düzeltme ve cevap hakkı — bu haberde şeref ve haysiyetinizi ihlal eden ya da gerçeğe aykırı bir husus olduğunu düşünüyorsanız, yayım tarihinden itibaren iki ay içinde başvurabilirsiniz.

Haber Merkezi · Editör

Yazar Para, 2026 yılında yayın hayatına başladı. Yazar Medya Anonim Şirketi bünyesinde tarafsız, hızlı ve güvenilir haber yayıncılığı faaliyetlerini sürdürüyor.

İlgili Haberler

Yorumlar (0)

Kalan: 500 karakter

Bu habere henüz onaylanmış bir yorum yok. İlk yorumu siz yazın; yorumlar editör onayından sonra yayımlanır.

Bunlar da İlginizi Çekebilir