Mobil Uygulamayı İndir

Haberleri mobil uygulamamızdan takip edin!

Bildirimler

Sitemize Hoş Geldiniz

Güncel haberler ve son dakika gelişmeleri için bizi takip edin!

Şimdi

Doğal Gazda Yeni Fatura Sistemi Uygulaması Mayıs'ta Başlayacak

E
Yazar Medya
5 dk okuma 144 okunma Yayınlanma: 25 Nisan 2026 11:54
Doğal Gazda Yeni Fatura Sistemi Uygulaması Mayıs'ta Başlayacak
Doğal Gazda Yeni Fatura Sistemi Uygulaması Mayıs'ta Başlayacak Foto: Yazar Medya

Doğal gazda kademeli faturalandırma sistemi, 4 Nisan tarihi itibarıyla uygulanmaya başlandı. Bu yeni düzenleme ile birlikte, abonelerin fatura miktarları daha sistematik bir şekilde hesaplanacak.

Mayıs Ayında İlk Faturalar Geliyor

Yeni faturalandırma sisteminin etkileri, ilk kez Mayıs ayında abonelerin faturalarına yansıyacak. Bu süreçte, abonelerin tüketim oranlarına göre faturalandırma yapılacak.

Yaklaşık 19 milyon abonenin düşük tüketim grubunda kalması hedefleniyor.

Desteklenecek Abone Sayısı

Kademeli sistemle birlikte, yaklaşık 19 milyon abonenin düşük tüketim kategorisinde yer alması planlanmakta. Bu sayede, daha fazla abonenin uygun fiyatlardan yararlanması sağlanacak.

Hanelerin Durumu

Sadece 2,8 milyon abone, kademeleri aşarak gerçek maliyet üzerinden ödeme yapmak zorunda kalacak. Bu durum, belirli hanelerin daha yüksek maliyetlerle karşılaşmasına neden olacak.

Kademeli Fiyatlandırma

Kademeli sistemde, Kademe-1 düşük tüketim için, Kademe-2 ise yüksek tüketim için ayrı fiyat tarifeleri uygulanacak. Bu farklılık, abonelerin fatura yükünü etkileyen önemli bir faktör olacak.

Kademe-1'de daha düşük, Kademe-2'de ise yaklaşık iki kat daha yüksek fiyat uygulanacak.

Kademe-1'de uygulanan fiyatların daha düşük olması, abonelerin tasarruf etmelerine olanak tanırken, Kademe-2'de ise fiyatların iki katına çıkması dikkat çekiyor.

Tüketim Aşımı Durumu

Eğer bir abone, belirlenen kademeyi aşarsa, sadece aşan kısım değil, tüm tüketim yüksek tarifeden hesaplanacak. Bu durum, abonelerin dikkatli olmalarını gerektiriyor.

İllere Göre Farklı Limitler

İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerde, tüketim limitleri farklılık göstermekte. Bu sebeple, her şehirdeki abone grupları için belirlenen limitler değişiklik arz edecek.

Muaf gruplar arasında şehit aileleri, gaziler, ibadethaneler ve bazı belirli kurumlar yer almakta. Bu gruplar, kademeli sistemin dışında tutulacak.

Merkezi Sistemlerde Hesaplama

Merkezi sistemlerde, tüketim miktarı bina bazında kişi sayısına göre ortalama alınarak hesaplanacak. Bu hesaplama yöntemi, adil bir faturalandırma sağlamak amacıyla uygulanacak.

Etiketler

#doğal gaz #fatura sistemi #kademeli faturalandırma #abone sayısı #düşük tüketim #yüksek maliyet #fiyat tarifeleri #tasarruf etme

Videolar