Mobil
Ekonomi

Bakanlıktan Enerji Verimliliği Hamlesi: Şartları Sağlayan İşletmelere Yüzde 30 Hibe

28 Haziran 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji tasarrufunu artıran ve karbon salımını düşüren işletmeleri teşvik etmek amacıyla yeni bir destek programını devreye alıyor. “Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı” kapsamında belirlenen kriterleri karşılayan işletmelere enerji giderlerinin yüzde 30’u oranında hibe verilecek.

Programla birlikte sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründeki işletmelerin enerji verimliliği performanslarına göre değerlendirilmesi planlanıyor. Enerji yoğunluğunu veya karbon emisyonunu azaltan firmalar, performans esaslı sistem üzerinden destek almaya hak kazanacak.

Bakanlık, özellikle 2026 yılında Türkiye’nin ev sahipliği yapacağı BM İklim Konferansı (COP31) sürecini de dikkate alarak karbon emisyonlarını azaltan projelere öncelik tanıyacak. Bu kapsamda en yüksek düşüş sağlayan işletmelerin destekten yararlanacağı belirtildi.

Toplamda 20 işletmeye hibe verilmesi planlanırken, sanayi ve hizmet sektörlerinden seçilecek firmalar performanslarına göre ödüllendirilecek. Program kapsamında 2026 yılı için azami destek tutarının 18 milyon lirayı aşabileceği ifade edildi.

Başvuruların e-Devlet üzerinden entegre çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi aracılığıyla yapılacağı, teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin ardından uygun işletmelerin destekten faydalanacağı açıklandı. Ayrıca mevcut Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) desteğinin de devam edeceği bildirildi.

Yeni uygulamayla hem enerji verimliliğinin artırılması hem de çevresel sürdürülebilirliğin güçlendirilmesi hedefleniyor.