Bakan Bayraktar Londra’da Açıkladı: Hedef 200 Milyar Dolar Yatırım
E
Yazar Medya
5 dk okuma
29 okunma
Yayınlanma: 24 Haziran 2026 17:28
Bakan Bayraktar Londra’da Açıkladı: Hedef 200 Milyar Dolar YatırımFoto: Yazar Medya
Paylaş
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda Türkiye’nin enerji geleceğine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Uluslararası yatırımcıların katıldığı toplantıda konuşan Bayraktar, 2035 yılına kadar enerji dönüşümü kapsamında yaklaşık 200 milyar dolarlık yatırım hedeflediklerini söyledi.
Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji alanında arz güvenliği ve dışa bağımlılığın azaltılmasını öncelik olarak belirlediğini ifade etti.
Yenilenebilir enerji yatırımlarının hızla arttığını belirten Bayraktar, güneş ve rüzgâr enerjisinde büyük bir potansiyel bulunduğunu vurguladı.
Açıklamalara göre Türkiye’nin yenilenebilir enerji kurulu gücü 126 gigavata yaklaşırken, bu oranın 2035’te yüzde 70 seviyesine çıkarılması hedefleniyor.
Ayrıca 120 gigavatlık yeni güneş ve rüzgâr kapasitesi kurulması planlanıyor.
Nükleer enerji yatırımlarına da değinen Bayraktar, Akkuyu, Sinop ve Trakya projeleriyle birlikte Türkiye’nin 20 gigavatlık nükleer güce ulaşmayı hedeflediğini belirtti.
Enerji altyapısı için yaklaşık 80 milyar dolarlık şebeke yatırımı gerektiği de açıklandı.
Karadeniz’deki doğal gaz üretiminin artırılacağını söyleyen Bayraktar, yerli gazın kullanımının giderek genişlediğini ifade etti.
Bakan, enerji projeleriyle birlikte Türkiye’nin bölgesel bağlantılılık ve enerji güvenliğini güçlendirmeyi amaçladığını da dile getirdi.
Toplantıda ayrıca kritik mineraller ve madencilik yatırımlarının da enerji dönüşümünde kilit rol oynadığı vurgulandı.
Türkiye’nin bu alanda yeni keşifler ve projelerle küresel ölçekte önemli bir oyuncu olmayı hedeflediği belirtildi.